info
pprofile-image

Mgr. Daniela Havlíčková

Garantka Metodické podpory uznávání neformálního vzdělávání v projektu K2 – kvalita konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání v NIDV, metodik vzdělávání, lektor.

Zabývá se těmito tématy: občanská gramotnost, etika, mezigenerační dialog, gender, podpora pozitivního stárnutí, multikulturalita, rozvoj klíčových kompetencí, neformální vzdělávání na pozadí klíčových kompetencí, osobní rozvoj, tvorba CV a osobního kompetenčního portfolia, dobrovolnictví, integrace dětí–žáků–cizinců, NSK a NSP.

Motto: "Jednejte s člověkem v souladu s tím, jaký je a stane se z něj horší člověk než ve skutečnosti je. Jednejte s člověkem v souladu s tím, jaký by mohl být a stane se z něj lepší člověk, než ve skutečnosti je." (J.W. Goethe)

Narodila jsem se v Ostravě, vystudovala Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity, obor ruský jazyk a základy společenských věd a stala se středoškolskou učitelkou. V letech 1983 – 2004 jsem učila na gymnáziu. V roce 2002 jsem založila neziskovku, kde působím dodnes. V průběhu pedagogické praxe jsem 9 let provozovala čajovnu. Od roku 2009 do roku 2012 jsem byla garantkou Uznávání neformálního vzdělávání projektu Klíče pro život (realizátoři – MŠMT a NIDM). Od roku 2013 jsem garantkou Metodické podpory uznávání neformálního vzdělávání projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání (realizátoři MŠMT a NIDV). V NIDV pracuji jako metodik vzdělávání.

Ve volném čase se věnuji práci s mládeží i s dospělými, podporuji hledání cest pro trávení volného času. Pracuji také jako lektor a poradce v oblasti neformálního vzdělávání, lektor pro práci s prvopachateli a působím v místní akční skupině. Díky práci s dětmi a mládeží, v rámci výměny zkušeností a práce s dobrovolníky jsem měla možnost navštívit některé země EU, USA, Rusko, Egypt a SAE.

Vím, jak nutné je stále se učit a také umět naslouchat, zejména v dnešní době. Každý člověk, se kterým mám možnost se setkat, pro mě znamená cenné poznání, zkušenost, poučení. Týká se to i těch setkání, která se třeba „nepovedla“. Stále se učím porozumět člověku v každém z nás. Díky touze po poznání, pedagogickým zkušenostem a zkušenostem v neziskovce i ve státní správě a zároveň porozumění mých dcer umím, znám a dělám to, co mohu dnes nabídnout i dalším lidem, dětem a mládeži.  

Profesionální práce v neziskových organizacích, tedy i neformální vzdělávání v oblasti práce s dětmi a mládeží, se opírá o 4 pilíře: o odbornou způsobilost, praktickou zkušenost, osobní zralost a zodpovědnost.

Metodika pro neformální vzdělávání, 2015 - elektronická verze na: http://userfiles.nidm.cz/file/K2/publikace/ka2/metodika-komplet(1).pdf

Přečtěte si články a další publikace profesionála

Články z oboru HR

Uznávání neformálního vzdělávání - 8.6.2015

V projektu K2 kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání (jeho realizátory jsou ministerstvo školství a Národní institut pro další… celý článek

Neformální vzdělávání, volný čas a rozvoj kompetencí - 29.5.2015

Co je to neformální vzdělávání? Neformální vzdělávání úzce souvisí s konceptem celoživotního učení, kultivuje osobnost člověka a rozvíjí jeho klíčové… celý článek

Kompetenční přístup v neformálním vzdělávání - šance pro osobní rozvoj dětí a mládeže - 20.5.2015

Škola je významné kolbiště pro život člověka, stále více však roste význam neformálních vzdělávacích aktivit pro děti a mládež, kde individuální… celý článek

Síla profilu

star_full star_full star_half star_empty star_empty

Zaměření profesionála

  • Komunikační a prezentační dovednosti
  • Personalistika a osobnostní rozvoj
  • Školení interních lektorů

Obory

  • Vzdělávání a školství
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace